Regulamin sklepu internetowego Bajkowy Świat
1. Przedsiębiorca, kontakt
1.1. Podmiotem prowadzącym sklep internetowy za pośrednictwem sieci Internet, działający pod adresem www.bajkowy-świat.pl jest JANEX S.C. A. Kozłowska, P. Kaźmierczak z siedzibą w Szczecinie, ul. Odzieżowa 7 (zwana dalej: „JANEX”), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, posiadająca REGON: 810823329, NIP: 8511023779.
1.2. Klient ma możliwość kontaktu z prowadzącym sklep internetowy w każdy z poniższych sposobów:
- pod adresem JANEX S.C., ul. Orzeszkowej 24/1, 71-564 Szczecin,
- przez formularz kontaktowy na stronie sklepu internetowego www.bajkowy-swiat.pl/kontakt,
- poprzez pocztę elektroniczną na adres: sklep@bajkowy-swiat.pl,
- telefonicznie pod numerem: 91 423 09 19 (koszt wg. taryfy operatora).
2. Ogólne zasady korzystania ze sklepu internetowego Bajkowy Świat
2.1. Ze sklepu internetowego mogą korzystać tylko osoby, które ukończyły 18 lat.
2.2. Osoby rejestrujące się w sklepie internetowym oraz dokonujące tam zakupów podają swoje dane osobowe, które JANEX przetwarza na zasadach wskazanych w Polityce prywatności.
3. Zamawianie towarów
3.1. Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową www.bajkowy-swiat.pl
3.2. Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie internetowej znajdują się między innymi informacje o właściwościach towaru, jego cenie, materiale, z którego jest wykonany.
3.3. Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru w sposób właściwy dla danej rzeczy, określając w szczególności rozmiar, kolor, liczbę sztuk, a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje.
4. Jak kupować w sklepie internetowym – szczegółowa instrukcja
4.1. Po wybraniu przez Klienta towaru w danym rozmiarze, należy kliknąć ikonę „Do koszyka”.
4.2. Produkt zostaje przeniesiony do koszyka, który jest widoczny w prawym górnym rogu strony. Po wybraniu opcji „kup produkt”, jeżeli Klient nie jest jeszcze zalogowany, następuje przeniesienie do panelu logowania / zakładania konta.
4.3. W panelu logowania / zakładania konta należy wprowadzić dane Klienta niezbędne do zrealizowania transakcji i wysyłki zamówionego towaru.
4.4. Po założeniu konta / zalogowaniu, Klient uzyskuje dostęp do dodatkowych opcji w panelu Klienta, takich jak: historia zamówień; możliwość sprawdzenia na jakim etapie jest ostatnie złożone zamówienie; zapamiętanie adresów wysyłek; możliwość otrzymywania aktualnych informacji o produktach ze sklepu.
4.5. Po wybraniu sposobu dostawy (na podany adres lub do salonu JANEX) i wprowadzeniu wszystkich potrzebnych danych (w tym ewentualnie danych do faktury), należy wybrać sposób płatności.
4.6. Klient ma możliwość wybrania jednego z aktualnie dostępnych sposobów płatności w części – „Płatność” – płatności online lub opłacenia przesyłki przy odbiorze.
4.7. Klient potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
4.8. Jeśli Klient wybrał płatność online, po dokonaniu płatności jest przekierowywany do strony potwierdzającej złożenie zamówienia, z której może kontynuować zakupy lub przejść do podsumowania zamówienia.
4.9. W przypadku nieotrzymania zapłaty online przez JANEX, zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
4.10. Na każdym etapie składania zamówienia, do czasu dokonania płatności, można anulować zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca uznaje się za anulowane i nie zostanie ono zrealizowane.
4.11. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w danych logowania, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia. W treści tej wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
4.12. JANEX może kontaktować się z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Klienta numer telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub we wszelkich innych kwestiach związanych z zamówieniem.
5. Ceny
5.1. Ceny na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
5.2. Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności.
5.3. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Klienta jak i JANEX. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych przez JANEX zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
5.4. JANEX zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
6. Dostępność zamówionych towarów
6.1. Wszystkie towary oferowane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi.
6.2. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.
6.3. W karcie produktu udostępniana jest pełna informacja o zakresie dostępnych rozmiarów.
7. Niemożność zrealizowania zamówienia
W przypadku braku danego towaru w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie.>br>W szczególnie uzasadnionych przypadkach JANEX może odmówić zawarcia umowy sprzedaży w celu ochrony swoich dóbr.
8. Sposób dostawy i czas realizacji zamówienia
8.1. Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski.
8.2. W przypadku wybrania sposobu płatności „za pobraniem”, zamówienie zostaje przekazane do realizacji bezpośrednio po jego złożeniu. W przypadku wyboru jednego ze sposobów płatności online, zamówienie zostaje przekazane do realizacji po potwierdzeniu wpływu należności za zamówiony towar.
8.3. Jeżeli wybrany towar jest dostępny, a Klient wybrał dostawę pod wskazany adres lub do salonu, to czas dostawy wynosi od 1 do 7 dni roboczych od dnia skutecznego złożenia zamówienia.
8.4. Czas dostawy może ulec wydłużeniu w okresach wyprzedaży, akcji specjalnych lub okresu świątecznego.
8.5. UWAGA: W przypadku wyboru jako formy płatności, jednej z aktualnie dostępnych płatności online realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpływie 100% należności za zamówienie, od tego też momentu należy liczyć termin, w ciągu którego towar zostanie przekazany Klientowi.
8.6. Dostarczaniem zamówień zajmuje się wybrana przez JANEX firma kurierska.
9. Formy płatności za zamówienie
9.1. Za pobraniem: opcja dostępna wyłącznie przy zamówieniu na wskazany adres.
9.2. Przelew: dostępne są wyłącznie przelewy online dokonane przy użyciu wybranej przez Klienta metody płatności tj. serwisu jednego z partnerów JANEX. Po dokonaniu wyboru Klient zostaje w sposób bezpieczny przekierowany na stronę wybranego przez siebie operatora płatności. Operacja płatnicza dokonywana jest pomiędzy Klientem, a wybranym operatorem płatności.
9.3. JANEX nie akceptuje przelewów tradycyjnych, wobec czego Klient nie otrzyma numeru konta, na który należy dokonać wpłaty np. w banku lub na poczcie.
9.4. Karta płatnicza: w przypadku, gdy Klient jest posiadaczem karty umożliwiającej dokonywanie płatności w Internecie (o tym, czy dana karta spełnia ten warunek należy upewnić się w banku, który ją wydał), płatność odbywa się za pośrednictwem wybranego przez Klienta partnera JANEX. Operacja płatnicza dokonywana jest pomiędzy Klientem a operatorem posiadanej przez Klienta karty.
9.5. UWAGA: Sklep Internetowy nigdy nie wyśle do Klienta wiadomości z informacją, iż zmieniło się konto do wpłaty, wraz z prośbą o dokonanie przelewu tradycyjnego. Jeśli Klient otrzyma takiego maila – nie należy dokonywać wpłaty, czy też odpowiadać na niego, a należy przesłać niezmieniony e-mail do JANEX na adres: sklep@bajkowy-swiat.pl.
10. Umowa sprzedaży
10.1. Informacje umieszczone na stronie internetowej sklepu www.bajkowy-swiat.pl nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego, co oznacza między innymi, że JANEX może odmówić zawarcia umowy w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w celu ochrony swoich dóbr.
10.2. Umowa jest zawierana w języku polskim.
11. Wykonanie umowy – termin
W zależności od rodzaju wybranej przez Klienta opcji dostawy lub odbiorze w salonie stacjonarnym), JANEX zobowiązuje się do przekazania towaru Klientowi do odbioru w terminie do 7 dni roboczych od poprawnego złożenia zamówienia. W przypadku braku towaru lub niemożliwości zrealizowania zamówienia z innej przyczyny, JANEX niezwłocznie skontaktuje się z Klientem proponując możliwe w danej sytuacji rozwiązania. Dni robocze liczone są od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
12. Koszt dostawy
12.1. Dostawy realizowane są jedynie na terenie Polski.
12.2. Koszt dostawy uzależniony jest od wybranego sposobu dostawy i płatności i wynosi:
- w przypadku dostawy do salonu stacjonarnego i płatności online – 0,00 PLN brutto;
- w przypadku przesyłki kurierem i płatności online – 20,00 PLN brutto;
- w przypadku przesyłki kurierem i płatności przy odbiorze – 25,00 PLN brutto;
- w przypadku przesyłki do paczkomatu InPost (tylko płatności online) – 15,00 PLN brutto;
13. Odstąpienie od umowy
13.1. Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny (tzw. zwrot towaru).
13.2. Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru.
13.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient składa JANEX jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:
- pocztą na adres: JANEC S.C., ul. Orzeszkowej 24/1, 71-564 Szczecin,
- przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: sklep@bajkowy-swiat.pl,
- przez wypełnienie i wysłanie formularza, dostępnego w na stronie www.bajkowy-swiat.pl.
13.4. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia przed upływem 30-dniowego terminu, o którym mowa w punkcie 13.2. powyżej.
13.5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, JANEX zwraca Klientowi otrzymane płatności, z pominięciem kosztów dostarczenia towaru do Klienta, nie później niż 21 dni od dnia, w którym JANEX został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem pkt 13.7. poniżej.
13.6. Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie - na przykład w przypadku zwrotu do salonu stacjonarnego sprzedawca może zaproponować zwrot należności w gotówce, na co Klient może, ale nie musi wyrazić zgodę. W każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem należności w inny sposób niż sposób zapłaty za towar.
13.7. JANEX może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanej rzeczy.
13.8. Rzeczy należy odesłać na adres: JANEC S.C., ul. Orzeszkowej 24/1, 71-564 Szczecin, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował JANEX o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
13.9. Zwrot rzeczy może być dokonany według wyboru Klienta na jego koszt.
13.10. Klient może także zwrócić rzecz w salonie stacjonarnym JANEX (Szczecin, ul. Orzeszkowej 24/1). Dostarczenie do salonu odbywa się na koszt Klienta.
13.11. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
14. Reklamacje
14.1. Przedmiotem sprzedaży są produkty nowe, bez wad. W przypadku wystąpienia wad produktów JANEX ponosi odpowiedzialność za wady.
14.2. Każda rzecz kupiona w sklepie internetowym Bajkowy Świat może być reklamowana, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi rękojmi przy sprzedaży, jeżeli wada rzeczy (w tym niezgodność towaru z umową) zostanie stwierdzona w ciągu dwóch lat od jej wydania Klientowi.
14.3. Reklamację można złożyć w naszym salonie stacjonarnym lub drogą pocztową, również przy użyciu formularza pocztowego dostępnego w zakładce 'Kontakt'.
14.4. W przypadku reklamacji drogą pocztową, należy wskazać przyczyny reklamacji oraz informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia. Do złożenia reklamacji może zostać wykorzystany zalecany przez JANEX formularz „Reklamacja” (dostępny w serwisie internetowym www.bajkowy-swiat.pl), który można wypełnić online lub wydrukować, a następnie odesłać towar na adres: JANEX S.C., ul. Odzieżowa 7, 70-502 Szczecin.
14.5. JANEX umożliwia Klientom składającym reklamację, odesłanie wadliwego towaru kurierem na koszt JANEX. W tym celu wymagane jest wypełnienie przez Klienta formularza reklamacji z danymi adresowymi, skąd kurier powinien odebrać przesyłkę z reklamowanymi produktami. Do skorzystania z tej możliwości stosuje się zasady wskazane w pkt 13.9 Regulaminu.
14.6. JANEX rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia poprzez wiadomość e-mail bądź sms.
14.7. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej drogą pocztową, Klient otrzyma zwrot należności za towar, a zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru do e-sklepu – po uprzednim przesłaniu kopii / skanu dowodu ich poniesienia na adres e-mail: sklep@bajkowy-swiat.pl.
14.8. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji złożonej w salonie stacjonarnym, należna Klientowi kwota pieniężna wraz z ewentualnym przysługującym zwrotem kosztów, zostanie zwrócona Klientowi w salonie.
14.9. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wysłanej droga pocztową lub kurierem, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu, a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.
14.10. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji złożonej w salonie stacjonarnym – Klient otrzyma o tym informację w zależności od wyboru Klienta poprzez wiadomość e-mail lub sms i jest obowiązany odebrać towar w salonie w terminie 14 dni od otrzymania powiadomienia.
15. Anulowanie zamówienia
Klient ma możliwość samodzielnego anulowania zamówienia, w ciągu piętnastu minut od złożenia zamówienia, w panelu Klienta, w zakładce „Moje zamówienia”, poprzez kliknięcie przy danym zamówieniu przycisku „Anuluj zamówienie”.
16. Wystawienie faktury
16.1. W przypadku żądania wystawienia faktury, Klient podaje niezbędne dane, przy czym podania numeru NIP do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia.
16.2. JANEX nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych lub niepełnych danych do faktury przez Klienta.
17. Przetwarzanie danych osobowych
W celu utrzymania konta Użytkownika oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży, a także wykonywania obowiązków sprzedawcy wynikających z faktu zawierania umów sprzedaży na odległość, JANEX przetwarza dane osobowe Klienta, które Klient podaje dobrowolnie. Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka prywatności.